ÄNNU MERA PYSSEL ;)


Min målning av dom tre aporna Mizaru, Kikazaru, Iwazaru.
Inte se (något ont), inte höra (något ont), inte säga (något ont).

 

Jag googlade fram denna bild. Skrev ut den och kalkylera av den på en canvasram.

Jag kalkyrerade eftersom jag är totalt värdelös på att rita. Målade och fyllde i alla linjerna som jag hade ritat med svart målarfärg med en pensel.  Tillslut målade jag bakgrunden ljusgrön men det syns tyvärr inte så bra på bilden! Blev ganska nöjd med tavlan förutom första apans mun som inte alls blev bra. Men, men... Då blir jue tavlan mera

min tolkning än en kopia från bilden jag hittade ;)

 


En liten skyddsängel som skyddar min orkidee från att dö ;)
Jag gjorde den av vanlig ståltråd. Hänger även en prisma i den.

 


Jag har även gjort en ny lampskärm till en lampa i hallen. Gjorde den av en ballong, tapetlim och vanligt vitt garn. Baby monterade in en lampa i den! Bra samarbete där allt ;)
Blev nöjd med den, men nästa gång om jag gör nån mera sån, ska jag använda mycket mera lim så det blir bättre stadga av det hela. Jag diggar ljuseffekterna som blir i taket av den :)

V A R N I N G !


Jag gjorde precis en anmälan till Konsumentverket gällande företaget Grand-Prix.se. Värre jävla företag har jag då aldrig vart med om!

För ca 1 månad sen så gjorde vi en beställning hos dom. Vi beställde 1 st Innerfilter och 2 st luftpumpar till våra akvarium. Paket kom igår. Luftpumparna skickades i en varsin kartong UTAN någon tejp eller plombering. Och dom låg i en varsin påse som ej var plomerad eller stängd. Alltså i en öppen påse! Vi sätter in en av pumparna i ett elvägguttag. Då låter pumpen som fan! Den låter verkligen. Störande... Omöjligt att ha en pump som låter så mycket.

Pumpen är av denna modell. Så aldrig insatt i själva akvariet eller så!

Iallafall så mailar jag företaget. Eftersom det inte finns några papper med i paket om hur man gör för att sända tillbaka en produkt.  Jag skriver som det är. Att vi har satt in pumpen i vägguttaget men den lät för mycket så vill inte ha den. Men nee... Då får vi inte skicka tillbaka den!  Idioten på företaget påstår att vi har använt den! Jag tycker då fan inte att det är att använda en sak när man testar den.

Tex. om jag beställer kläder. Då kommer kläderna hem till mej. Jag får tom. öppna den plomberade plastpåsen och prova kläderna. Passar dom inte så är det bara att skicka tillbaka. Företaget står för frakten och man får tillbaka sina pengar för vad plagget hade kostat. Så trodde jag att alla postorder företag hade som policy. Jag mennar hur ska jag kunna veta vad jag köper för produkt när det är via internet ?

Det ännu mera intressanta är att företaget kan INTE ens se vilken av pumparna vi har testat i vägguttaget eftersom båda kartongerna ser likadana ut. Och vi har jue inte haft sönder några plomberingar. Båda kartongerna ser oöppnade ut.

Företagets egna ångerrätt policy ser ut såhär:

Ångerrätt - 14 dagars ångerfrist
Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagar ångerfrist efter det att du mottagit varan, varan ska vara oss tillhanda inom 14 dagar. Ångerfristen gäller på alla varor på Internet. Givetvis gäller inte ångerrätten om varan varit använd och ej heller på specialbeställningar. Tänk på att allt emballage, tags, informationsmaterial, förpackningsmaterial, produktlappar etc. ska returneras hela och rena ,och att paketet försluts väl, samt får inte vara använt. Alla brutna förpackningar (blister förpackningar) är inte godkänt för ångerrätt. Om du utnyttjar din ångerrätt och returnerar som postpaket eller brev står kunden själv för eventuella frakt & hanteringskostnader.
 
Ett jävla pajasföretag kan man lugnt säga... Jag tycker det är en stora jävla skillnad på att testa och använda en produkt. Jag hade helt hållt med företaget om vi hade öppnat nån plomberad förpackning men så är jue inte fallet. Och som jag skrev till företaget: hur vet jag att ingen annan kund har stoppat in just dessa pumpar i eluttaget innan ? Men de fick jag inget korrekt svar på...

Pumparna kosta bara 220 SEK för båda. Så är små pengar! Men jag tycker rätt ska va rätt... Den som förlorar mest är jue det här företaget!  En kund och säkerligen mera kunder + en anmälan till Konsumentverket.

Så en stor jävla tumme ner för detta företag! Har ni tänkt att köpa djurtillbehör online så googla vidare efter ett annat. För det här är det sämsta kundinriktade företag jag vart med om...

DAG 9


Något jag är stolt över de senaste dagarna

♥ 
Att spegeln och byrån blev så bra när jag klädde om dom i svart kontakplast
♥ Att jag inte knappt ätit nåt godis på flera dagar
♥ Att jag klarade crosstrainer i 1 timme denna vecka
♥ Att jag slutat vara så perfektionist. Saker duger även om dom inte är perfekta :)
♥ Att jag fortfarande har hållit min orkidee vid liv ;)
UPP