BLÖJTÅRTA AV LIBERO TOUCH

“Detta är en annons/reklam för Libero och innehåller annonslänkar"

Idag är jag och Alina på babyshower hemma hos Emma. När man går på babyshower så måste
man jue ha någon present med sej och vad passar inte bättre då än en blöjtårta ? :)

Jag fick den stora äran att tillverka en. Självklart valde jag att göra tårtan med Libero Touch blöjor.
Klart Emmas bebis oxo ska ha det bästa ;) Själva tårtan är ganska enkel att göra, dock tidskrävande :)

Man börjar med att klippa ut en cirkel i kartong att ha som botten. Som mitten stomme har
 man ett långt smalt rör. Har man inget som passar så kan man göra en egen av rullat papper.
När man fixat allt detta så tejpar man dit röret i mitten av cirkeln och klär in allt i silverfolie.

Sedan är det dax att rulla ihop blöjorna. Rulla dom med öppningen inåt och sätt ihop dom med en
 gummisnodd. Rulla inte för hårt så dom går sönder. Till en tårta går det åt ca 1 paket blöjor. Jag valde att
göra med Libero Touch storlek 2. När du har tillräckligt med blöjor så är det dax att bygga själva tårtan.

Börja med första lagret, bygg innefrån och utåt. Efter varje varv med blöjor så sätter du gummisnoddar
runt så att blöjorna håller sej kvar. När du byggt hela tårtan i tre lager så är det dax för dekoreringen.
Dekorera kan man jue göra hur man vill, men 3 st band runt själva gummisnoddarna som håller ihop blöjorna
är nästan ett måste för att det ska se snyggt ut :) Eftersom vi inte vet könet på Emmas bebis så valde jag
att ha svarta och gråa band. Sen satte jag dit rosetter i rosa, blått, grått och vitt. Det roliga med dekorationerna
är jue att man kan göra precis hur man vill - olika teman eller färger osv. Hade önskat jag
hade hittat några band med samma lila som Liberos lila, då hade det blivit ännu snyggare :)

Jag valde även att ta bort några blöjor och där istället rulla några klädesplagg precis
likadant som blöjorna. Två bodysar + ett par byxor från Newbie + en body med texten
 mam + dad = me. Ersatte även några blöjor med Libero produkter -
oil, baby wash och cream. På toppen satte jag en snuttekanin, även den från Libero

SPONTANTRIP TILL DUBAI

Dagarna springer iväg som vanligt... Alina både kryper för fullt och reser sej mot nästan allt, så är omöjligt att släppa blicken från henne numera. Dessutom är hon i någon fas just nu så hon vägrar sova, varenda kväll är en kamp. Suck, tar så mycket energi från båda två och jag får knappt någon "egen" tid. Hoppas det är över snart! Jag vill verkligen försöka få in några rutiner på våra dagar, men är svårt när jag aldrig vet hur och när Alina somnar :S

Senaste veckorna har mest sett likadana ut - vi har varit på BVC för invägning, läkarbesök och föräldragrupp. Vi har börjat provocera Alina med mjölk nu, så får se hur det går och jag hoppas verkligen att komjölksallergin har växt bort redan :) Vi har varit på stan några varv. Haft besök av Carro och barnen. Haft besök av mamma och Conny. Haft besök av gudbarnen. Varit hemma hos Emma och hälsat på.

Och bara umgåtts jag och Alina <3 Jag känner mer och mer anknytning till henne för varje dag som går. Och jag gråter inte alls lika mycket som innan, jag tror att det värsta är över och att jag börjar må bättre och bättre ? :) Det svider fortfarande att alla mina drömmar är kraschade och att inget blev som det var tänkt, men allting händer för en mening så det lär väl vara en med detta oxo ? Tar en dag i taget helt enkelt!

Spontan som jag är så bestämde jag och Carro i Onsdagsnatt att jag skulle med till Dubai över helgen. På Torsdagen bokade vi flygplansbiljetter och jag fixade allting omkring Alina. Första gången sedan hon föddes som jag varit ifrån henne en hel helg.

Fredagen kl. 10.12 gick tåget upp till Stockholm. Något efter kl. 13 så var jag på plats på Arlanda. Checkade in och flög från Sverige kl. 14.30. 7 timmar senare var vi framme i Dubai, checkade in på Sheraton Grand Hotel. Tog en snabb dusch och mötte sedan upp flygbesättningen och festade fram tills runt kl. 8 svensk tid ;) Haha, nu kan jag allt om hur man flyger ett flygplan och om hur saker och ting fungerar allmänt på ett flygplan ;)

Lördagen efter ca 4 timmars sömn så tog vi hissen upp till 54:e våningen för att käka lite svindyr mat ;) Fixa oss ordning och gick ner till lobbyn till kl. 15 för att bli upphämtade, vi hade nämligen beställt en Desert Safari tur. Vi åkte på en 45 minuters bilresa genom stan och ut till öknen. Tur vi åkte genom stan så att jag iallafall fick se Burj Khalifa och andra byggnader på avstånd ;) Får ta en 24-timmars resa dit i höst igen och kolla stan helt enkelt!

När vi kom fram till öknen så lufta vår chafför ur däcken på vår fyrhjuldrivna bilen så att vi skulle kunna åka på sanddynorna - Dune Bashing. Så jäkla roligt var det :D Chaffören typ driftar i sanden och hoppar med bilen över dynorna. Kändes som att åka bergochdalbana utan att veta hur banan såg ut, speciellt då vår chaufför körde massor "offroad" :D.

Efter sista stoppet i öknen, där vi såg solnedgången så åkte vi till en ökencamp. Vi fick rida en liten runda på kameler vilket var första gången för mej, vi rökte shisha, fick hennamålning, provade traditionella arabiska kläder och så åt vi BBQ med underhållning av bla. en magdansös. Runt 21-tiden blev vi hemkörda til hotellet igen. En riktig rolig utflykt och roligt att se "äkta" Dubai ;)

Sen chillade vi på hotellet tills vi skulle till flygplatsen igen... Flyget hem avgick kl. 3.20 lokal tid, 7 timmar senare var vi i Köpenhamn för att byta flygplan till Stockholm. Hemma i Katrineholm var vi igen kl. 13.00. Väldigt mycket resande och resan hem kändes som en evighet ;) Men kul att jag äntligen fick uppleva Dubai om det bara var 24 timmar och mys att umgås bara jag och Carro utan barn <3

Som mamma sa "-vanliga människor åker på en 24-timmars kryssning till Finland medan Johanna tar en 24-timmars resa till Dubai" ;)

Alina i mina gamla bebiskläder. I bakgrunden ser man vårt nya köksgolv
som vi fick för ca 2 veckor sedan. Det blev så snyggt, ser ut som ett helt nytt kök :)

Alina i hennes nya Newbie morgonrock som hon fick av min mamma i julklapp.

Vacker soluppgång när vi gick till sjukhuset i veckan som var...